مقالات

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟

قفل پدال و قفل فرمون

قفل فرمان :

قفل فرمان وسیله‌ای برای امنیت خودرو است که روی قلاب فرمان ماشین نصب شده و باعث می‌شود قلاب فرمان به حالت ثابتی قفل شود، بنابر این اگر کسی تلاش کند فرمان را حرکت دهد، قادر به انجام این کار نیست این وسیله برای برای جلو گیری از سرقت خودرو استفاده می‌شود و ابزار امنیتی است .

هنگامی که قفل فرمان روی فرمان باشد و فعال باشد ، حتی اگر دزد به داخل خودرو هم دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند فرمان را حرکت دهد و خودرو را رانندگی کند، که این می‌تواند از سرقت خودرو جلو گیری کند.

یک جنبه کمتر شناخته شده در مورد قفل فرمان این است که در برخی از مواقع ، این قفل می‌تواند به عنوان یک ابزار نجات دهنده در مواقع اضطراری عمل کند. برای مثال، در صورتی که یک راننده درون خودرو گیر کرده و نیاز به خروج فوری داشته باشد، از طریق قفل فرمان می‌تواند از باز کردن درب خودرو کمک بگیرد . روش استفاده از قفل فرمان به عنوان یک ابزار نجات در این حالات به طور معمول از طریق کشیدن یا فشردن قلاب فرمان به سمت داخل خودرو است ، که این کار باعث باز شدن قفل درب‌ها می‌شود .

این کاربرد نه چندان شناخته شده از قفل فرمان ممکن است در مواقع اضطراری و حوادث مفید باشد و به ما کمک کنید تا به راحتی از خودرو خارج شویم .

قفل فرمان

قفل پدال :

قفل پدال هم مانند قفل فرمان ، وسیله‌ای امنیتی برای خودرو است که بر روی یک یا چندتا از پدال‌های خودرو نصب می‌شود. هدف اصلی قفل پدال این است که از حرکت خودرو توسط دزدان جلو گیری کند زمانی که قفل پدال نصب شده و فعال است، دزدان قادر به استفاده از پدال‌ها برای حرکت خودرو نمی‌باشند.

قفل فرمان معمولاً با استفاده از یک قفل مکانیکی یا الکترونیکی که به پدال یا پدال‌های ماشین متصل می‌شود، فعال می‌شود. برخی از قفل‌های پدال الکترونیکی هستند و حتی می‌توانند به سیستم امنیتی خودرو متصل شوند تا تأیید کند که فردی که می‌خواهد خودرو را رانندگی کند، مجاز است یا خیر .

با خرید قفل پدال می‌توانید احتمال سرقت خودرو را تا حد زیادی کم کنید، زیرا دزدان ممکن است از پدال‌ها برای حرکت خودرو استفاده کنند. این قفل معمولاً به عنوان یک ابزار امنیتی تکمیلی همراه با سایر ابزارهای امنیتی مانند قفل فرمان یا آلارم مورد استفاده قرار می‌گیرد تا امنیت خودرو افزایش یابد .

قفل پدال

تفاوت قفل فرمان و قفل پدال :

اولین تفاوت محوه نصب قفل است قفل فرمان روی قلاب فرمان خودرو نصب می‌شود قفل پدال بر روی یک یا چند پدال خودرو نصب می‌شود، مانند پدال ترمز یا پدال کلاچ

دومین تفاوت نحوه عمل کرد این دو قفل است قفل فرمان معمولاً از مکانیزم‌های مکانیکی برای قفل کردن قلاب فرمان استفاده می‌کند، اما برخی از مدل‌ها دارای قفل‌های الکترونیکی نیز می‌باشند قفل پدال نیز ممکن است از مکانیزم‌های مکانیکی یا الکترونیکی برای قفل کردن پدال‌ها استفاده کند

ادامه مطلب
بهترین مارک هدلایت چیست؟

سومین تفاوت این دو قل در نحوه حفاظت آن‌ها است قفل فرمان به طور اصلی از سرقت خودرو توسط  دزدان با حرکت فرمان جلوگیری می‌کند چون فرمان را قفل می‌کند و قفل پدال به طور اصلی از حرکت خودرو توسط فشار دادن پدال‌ها توسط دزدان جلوگیری می‌کند

مزایا قفل فرمان:

  • عملکردی ساده و آسان
  • قفل شدن فرمان
  • استفاده به جای ابزار نجات در شرایط اضطراری
  • برخی مدل‌ها دارای قفل الکتریکی هستند و امنیت را بیشتر می‌کند

معایب قفل فرمان :

  • در برخی از خودرو‌ها و مدل‌ها نیاز به تنظیمات خاصی دارد .
  • سارقان ممکن است با استفاده از روش‌ها و ابزار‌هایی قفل را باز کنند

مزایای قفل پدال :

  • جلوگیری از حرکت خودرو با قفل کردن یک یا چند پدال ماشین
  • استفاده آسان و سریع
  • برخی مدل‌ها دارای قفل الکتریکی هستند و امنیت را بیشتر می‌کند

معایب قفل پدال :

  • بسته به تعداد پدال‌هایی که قفل شوند، ممکن است زمان بیشتری ببرد
  • در برخی از خودرو‌ها و مدل‌ها نیاز به تنظیمات خاصی دارد .
  • سارقان ممکن است با استفاده از روش‌ها و ابزار‌هایی قفل را باز کنند

برای آشنایی بیشتر با اهمیت قفل فرمان می‌توانید مقاله مرتبط با آن را بخوانید .

تفاوت دیگر قفل فرمان و قفل پدال مکانیزم آن‌ها است قفل فرمان معمولاً از مکانیزم‌های مکانیکی برای قفل کردن قلاب فرمان استفاده می‌کند، اما برخی از مدل‌ها دارای قفل‌های الکترونیکی نیز هستند قفل پدال نیز ممکن است از مکانیزم‌های مکانیکی یا الکترونیکی برای قفل کردن پدال‌ها استفاده کند .

و در آخر در جواب به سوال قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال باید گفت که بین  خرید قفل فرمان و قفل پدال  انتخاب به این بستگی دارد که شما چه نیاز و ترجیحاتی دارید . هر کدام از این قفل‌های امنیتی می‌تواند به طور موثری از سرقت خودرو جلوگیری کند، اما این بستگی به عواملی مانند سطح امنیت مورد نیاز آسانی استفاده، قیمت و سایر ویژگی‌ها دارد .

سخن پایانی:

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده و نیاز شما را بر طرف کرده باشد .

شما عزیزان می‌توانید برای استعلام قیمت قفل پدال و فرمان به و خرید قفل فرمان و خرید قفل پدال به سایت علی اسپرت مراجعه کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *