مقالات

تفاوت هدلایت و زنون

هدلایت و زنون

هدلایت چراغی در جلو خودرو است و وظیفه روشن کردن مسیر را دارد و به نوعی لامپ ال ای دی است که به جای لامپ اصلی خودرو در چراغ جلو قرار دارد .

لامپ‌های زنون تکنولوژی جدید در زمینه لامپ‌های خودرو است . زنون گازی بی‌رنگ و بدون بو است که قرار گرفتن آن در معرض جریان برق باعث می‌شود تا روشن شود و باعث ساطع شدن نور روشنی می‌شود .

تفاوت مصرف انرژی در هدلایت و زنون

یکی از تفاوت‌هایی که در سیستم هدلایت و زنون وجود دارد میزان مصرف انرژی این دو محصول است. با توجه به اینکه ساختار تولید هدلایت و زنون با یک دیگر متفاوت است میزان مصرف انرژی آنها نیز با هم تفاوت دارد. در تولید هدلایت از لامپ‌های اس‌ ام‌ دی و ال ای دی استفاده می‌شود؛ بنابر این میزان انرژی مصرفی آنها بسیار کمتر از لامپ‌های زنون است.

در لامپ‌های زنون باید جریان چند هزار ولتی ایجاد شود که میزان انرژی زیادی نیاز دارد. از آن جایی که چراغ‌های زنون ماهیت گازی دارند باعث می‌شوند که مصرف انرژی در آنها بسیار بیشتر از هدلایت باشد.

تفاوت امنیت هدلایت و زنون

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در هدلایت و زنون وجود دارد میزان امنیت این دو محصول است. در لامپ‌های زنون محفظه‌هایی وجود دارد که درون آنها گاز تشکیل می‌شود. در صورتی که به هر دلیلی چراغ زنون دچار شکستگی شود گاز درون آن خارج شده و باعث آسیب محیط زیست و خطرات مختلفی می‌شود. در لامپ‌های هدلایت این چنین نیست. از طرف دیگر درون لامپ‌های زنون ترانس وجود دارد که می‌تواند به سیستم برق خودرو نیز آسیب بزند.

امنیت بالای هدلایت باعث شده که بسیاری از افراد برای خودروی خود از این لامپ امن استفاده کنند. به طور کلی می‌توان گفت که لامپ‌های هدلایت هیچگونه مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کنند و به سرعت تولید شده‌اند و دارای مزایای زیادی باشند. با توجه به این مورد می‌توان گفت که مزایا و معایب زنون و هدلایت نیز باید برای استفاده از این محصولات مورد توجه قرار گیرند. هرچه بتوان از یک محصول امن‌تر استفاده کرد می‌توان از مزایای بیشتری برخوردار شد.

تفاوت هدلایت و زنون از نظر دوام و طول عمر

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان تفاوت هدلایت و زنون بیان کرد طول عمر این دو محصول است. اگرچه هر دوی این چراغ‌ها دارای طول عمر بالایی هستند اما به طور کلی می‌توان گفت که طول عمر چراغ‌های هدلایت به دلیل تولید با تکنولوژی بسیار پیشرفته بیشتر است. درون چراغ هدلایت نوعی فن به کار رفته که باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

لامپ‌های زنون ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب شوند و نتوان از آنها در طولانی مدت استفاده کرد. اگر به دنبال لامپی هستید که می‌خواهید دوام بسیار زیادی داشته بعد از طولانی مدت دچار آسیب نشود بهتر است لامپ‌های هدلایت را برای خودتان انتخاب کنید. فرق هدلایت و زنون بسیار زیاد است و به همین دلیل باید در هنگام خرید این دو محصول به تفاوت‌های آن توجه زیادی داشته باشید. اگرچه هر دو این محصول کیفیت بسیار قابل قبولی از نظر میزان نورردهی دارند اما باز هم نمی‌توان بدون شناخت آنها را خریداری کرد.

ادامه مطلب
آیا پاک کننده سیستم سوخت خودرو ارزش خرید دارد؟

headlight

قیمت قویترین هدلایت

تفاوت در قیمت هدلایت و زنون

در بحث تفاوت هدلایت و زنون می‌توان به قیمت این محصولات نیز اشاره کرد. اگرچه از نظر قیمت تفاوت زیادی در فروش این چراغ‌ها وجود ندارد اما باز هم باید بگوییم که چراغ‌های زنون با قیمت بیشتر نسبت به هدلایت به فروش می‌رسند.

برای خرید انواع زنون و هدلایت به سایت علی اسپرت مزاجعه کنید .

درون لامپ‌های زنون از ترانس استفاده می‌شود؛ به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. در هنگام خرید این محصولات حتماً یک فروشگاه معتبر را برای خودتان انتخاب کنید تا بتوانید از قیمت مناسب آنها برخوردار شوید.

واسطه‌هایی که در پروسه خرید و فروش این محصولات وجود دارند باعث افزایش قیمت این چراغ‌ها می‌شوند. شما می‌توانید برای خرید خود یک مجموعه مناسب را انتخاب کنید که این محصولات را به صورت غیر حضوری به فروش می‌رسانند. با این روش خرید می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کرده و چراغ‌ها را با قیمت کمتری خریداری کنید.

headlight

 قیمت قویترین زنون

 قیمت زنون و هدلایت وابسته به تولید کننده نیز هست. با توجه به اینکه تولید کنندگان این لامپ‌ها با استفاده از چه اجزا و مواد اولیه آنها را تولید می‌کنند قیمت‌های مختلفی برای فروش آنها تعیین می‌شود. در هنگام خرید خود حتماً به برند محصول و کیفیت آن توجه داشته باشید تا بتواند از یک محصول با کیفیت که دارای طول عمر بالایی است استفاده کنید.

تفاوت شدت نور هدلایت و زنون

لامپ‌های هدلایت و زنون از نظر شدت نور نیز با یکدیگر متفاوت هستند. چراغ‌های زنون نسبت به هدلابت میزان شدت نور بسیار زیادی دارند. با توجه به اینکه چراغ‌های زنون می‌توانند باعث مشکلات جدی برای رانندگان روبرو باشند استفاده از این چراغ‌ها به صورت دستی امکان‌پذیر نیست. در برخی از خودروها به صورت فابریک از چراغ‌های زنون استفاده می‌شود که من قانونی نداشته و استفاده از آنها به راحتی امکان‌پذیر است.

استفاده از چراغ‌های هدلایت هیچگونه محدودیتی ندارد و می‌توان به صورت دستی نیز آنها را روی خودرو نصب کرد. میزان شدت نور در لامپ‌های هدلایت با توجه به نوع آنها متفاوت است. با توجه به اینکه خریدار چه نوع لامپی را برای خود خریداری کند، می‌تواند از میزان مشخصی نور برخوردار شود. حالا که متوجه شدید هدلایت با زنون چه فرقی دارد، می‌توانید در انتخاب این لامپ‌ها شرایط بهتری داشته باشید.

سخن پایانی :

در این مقاله با مزایا و معایب هدلایت آشنا شدیم شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هدلایت ، مقاله هدلایت و هر آنچه باید از هدلایت بدانید را در سایت علی اسپرت مطالعه کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *