مقالات

فن هدلایت چیست و انواع آن

هد لایت

می دانید که اصلی ترین مشخصه های مربوط به فن هدلایت در چیست؟ شما هم قصد دارید تا یکی از بهترین انواع هدلایت های فن دار را تهیه و خریداری نمایید؟پیشنهاد می کنیم که قبل از نصب و استفاده از هدلایت فن دار مدنظر خود، در خصوص مشخصات و نحوه ی نگهداری از تجهیزات یاد شده، اطلاعات کاملی را به دست آورید.

جهت اخذ راهنمایی بیشتر و خرید هدلایت خودرو، همچنین در خصوص استفاده از هدلایت های فن دار، می توانید با همکاران ما از وب سایت علی اسپرت در ارتباط باشید. در ادامه و سایر بخش های مقاله، می خواهیم در مورد عملکرد و راهنمای خرید اینترنتی بهترین مدل هدلایت های فن دار، توضیحات کامل و جامعی را در اختیار دوستان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فن هدلایت

فن هدلایت چیست؟

هدلایت ها به نوعی از چراغ هایی گفته می شود که در طراحی اتومبیل های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. البته امروزه بسیاری از افراد علاقه مندی زیادی را، در جهت استفاده از هدلایت، از خود نشان می دهند. یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به هدلایت ها را، دوام و عمر طولانی آن شکل داده است.

یکی از رایج ترین و اساسی ترین ایرادهای مربوط به هدلایت ها را، تولید گرمای بیش از حد، در مقایسه با چراغ های معمولی شکل داده است. همانطور که می دانید تولید حرارت بالا در سیستم برق اتومبیل، می تواند خطرات مالی و جانی جبران ناپذیری را، به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل برخی از تولید کننده های معروف و شناخته شده هدلایت، در حین طراحی و ساخت قطعات یاد شده، از سیستم خنک کننده استفاده می کنند و برای این منظور نیز، فن های کوچکی در پیکر هدلایت ها، تعبیه می نمایند. فن های تعبیه شده در هدلایت ها، می توانند دمای داخل چراغ را به حد نرمال رسانده و از بروز خطرات احتمالی، جلوگیری لازم را بعمل آورند.

فن هدلایت با توجه به طراحی مدرن و بی نظیر خود، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همین امر نیز سبب شده است تا امروزه بسیاری از راننده ها، به دنبال راهنمای خرید بهترین انواع  فن هدلایت باشند. شما هم می توانید با در نظر گرفتن نوع اتومبیل خود، یکی از معقول ترین انواع هدلایت های فن دار را، تهیه کرده و بر روی اتومبیل خود نصب کنید.
هد لایت

ال ای دی هد لایت

عملکرد فن هدلایت

یکی از مهمترین موضوعاتی که بایستی در خصوص فن هدلایت بدانید، نحوه ی عملکرد مربوط به تجهیزات یاد شده می باشد. جالب است بدانید که فن تعبیه شده در داخل هدلایت ها، هوای خنک بیرون را به داخل هدلایت هدایت نموده و از این طریق فرایند خنک سازی قطعه یاد شده را، انجام می دهد.

بسیاری از افراد بر این باورند که عملکرد مربوط به فن هدلایت، دقیقا شبیه کولر است. هوای خنکی که به داخل هدلایت های انتقال پیدا می کند، به قسمت هیت سینک هدایت شده و عملکرد خنک سازی در این قسمت صورت می گیرد. توجه داشته باشید که هیت سینک اصلی ترین قسمت مربوط به هدلایت ها می باشد که خنک بودن آن، می توانید عملکرد هدلایت را تسریع ببخشد.

از سوی دیگر فن های موجود در هدلایت ها، می تواند قسمت های پی سی بی و ال ای دی هدلایت را نیز خنک نمایند. یکی از مهمترین آیتم هایی که سبب شده است تا هدلایت های فن دار، محبوبیت بیشتری را در میان مردم داشته باشند، عملکرد بی نظیر هدلایت های یاد شده می باشد. شما همچنین می توانید برای آشنایی با جزییات مربوط به عملکرد هدلایت های فن دار، دفترچه راهنمای استفاده از چراغ های یاد شده را، مورد مطالعه قرار دهید.

انواع فن هدلایت

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، امروزه بسیاری از افراد به دنبال مقایسه فن هدلایت های مختلف با یکدیگر هستند، تا بتوانند یکی از کارآمدترین و باکیفیت ترین انواع هدلایت های فن دار را، تهیه و خریداری کنند. در نظر داشته باشید که هدلایت های فن دار، از تنوع گسترده ای برخوردار هستند که معروف ترین انواع فن هدلایت عبارتند از:

هدلایت های فن دار سری نخست یا اول: هدلایت های یاد شده یکی از معروف ترین و پرفروش ترین انواع هدلایت های موجود در بازار می باشند که فن تعبیه شده در این قطعات، توسط محافظ آلومینیومی شکل، محاصر شده است. محافظ یاد شده، نقش رادیاتور را داشته و در دفع حرارت، عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان می دهد. هدلایت های فن دار سری نخست، با داشتن طراحی منحصر به فرد خود، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، دمای مربوط به هیت سینک را کاهش داده و عملکرد هدلایت را، تسریع ببخشند.

 

ادامه مطلب
چگونه جرم داخل موتور خودرو را تمیز کنیم

هدلایت های فن دار توربینی: یکی از بهترین انواع هدلایت های فن دار موجود در بازار را، هدلایت های توربینی شکل داده است که از طراحی ساختار شکنی برخوردار هستند. جالب است بدانید که هدلایت های یاد شده در طراحی خود، هیت سینک ندارند و همین امر نیز سبب شده است تا هدلایت های توربینی از عرض کمتری برخوردار باشند. توربین تعبیه شده در قسمت پایینی هدلایت نیز، قدرت بالایی را دارد و می تواند با کمترین انرژی ممکن، فرایند خنک سازی را انجام دهد.

هدلایت فن

 

سایر فن هدلایت های موجود در بازار کدامند؟

فن هدلایت با توجه به برندهای تولید کننده نیز، به انواع مختلفی دسته بندی می شود که شما می توانید از همین وب سایت، در خصوص مدل های مختلف قطعات یاد شده، اطلاعاتی را به دست آورید. همچنین سایر فن هدلایت های موجود در بازار، عبارتند از:

هدلایت های فن دار کناری: یکی از خاص ترین و بی نظیرترین انواع هدلایت های فن دار را، هدلایت های کناری شکل داده است که فن های تعبیه شده در قطعات یاد شده، از قدرت زیادی برخوردار هستند. همچنین طراحی هدلایت های مذکور به گونه ای می باشد که احتمال ورود هرگونه اشیاء یا اجسام خارجی را، به داخل هدلایت، به صفر می رساند.

 

هدلایت های فن دار ترکیبی: هدلایت های فن دار ترکیبی یا هدلایت های هیبریدی، از پرفروش ترین و محبوب ترین هدلایت های عرضه شده در بازار می باشند. هدلایت های یاد شده برای اولین بار توسط شرکت فیلیپس طراحی شده که مهندسین شرکت مذکور، فن را در داخل هیت سینک قرار داده و توانستند با طراحی خاص و منحصر به فرد هدلایت های خود، عملکرد قطعات مذکور را افزایش دهند. قرار گرفتن فن در داخل هیت سینک، سبب کوچکتر شدن ابعاد مربوط به هدلایت های فن دار ترکیبی نیز شده است. قدرت خنک کنندگی در هدلایت های هیبریدی، بسیار بالا می باشد.

فن

راهنمای خرید بهترین انواع فن هدلایت

حال که در مورد انواع و نحوه ی عملکرد مربوط به فن هدلایت ها، از نزدیک آشنا شدید، می توانید چنین فرصت طلایی و استثنایی را از دست ندهید و همین حالا از فروشگاه اینترنتی علی اسپرت، اقدامات مربوط به خرید آنلاین هدلایت فن دار را، انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم که در حین خرید اینترنتی فن هدلایت مورد نیاز خود، به یک سری از پارامترها، توجه لازم را داشته باشید. مهمترین آیتم ها و پارامترها مورد توجه در حین خرید هدلایت های فن دار، عبارتند از:

  • توصیه می کنیم که قبل از خرید و ثبت سفارش مد نظرتان، در خصوص ویژگی های فنی هدلایت فن دار مدنظر خود، اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آورید.
  • جهت اطمینان خاطر، می توانید نظرات سایر خریداران را به راحتی از صفحه اصلی فروشگاه علی اسپرت مورد بررسی قرار دهید.
    در حین خرید اینترنتی هدلایت فن دار مورد نظر خود، حتما به تیپ و مدل خودروی خود، توجه لازم را داشته باشید.
  • آدرس مربوط به محل تحویل هدلایت فن دار مدنظر خود را، با دقت بیشتری وارد کنید.
  • چنانچه با مشکلی در حین خرید یا تحویل هدلایت یاد شده مواجه شدید، می توانید سریعا با همکاران ما از فروشگاه اینترنتی پیش روی خود، در ارتباط باشید.

قیمت فن هدلایت

فن هدلایت امروزه یکی از پرفروش ترین انواع قطعات جانبی اتومبیل ها شناخته شده است و شما هم می توانید جهت خرید باکیفیت ترین و ارزان ترین انواع قطعات یاد شده، به راحتی از فروشگاه ما اقدام نمایید.

یکی از حساس ترین موضوعاتی که در خصوص فن هدلایت وجود دارد، قیمت مربوط به قطعات مذکور می باشد. توجه داشته باشید که شرکت های بسیار متعددی در زمینه تولید و طراحی هدلایت های فن دار فعالیت می کنند که شما می توانید با توجه به شناختی که از شرکت های یاد شده دارید، یکی از بهترین مدل هدلایت های فن دار را، در اولویت خرید خود قرار دهید.

البته در نظر بگیرید که آیتم های زیادی در تعیین قیمت نهایی هدلایت های فن دار موثر هستند که از مهمترین آیتم های موثر در قیمت هدلایت های یاد شده، می توان به مواردی از جمله نوع هدلایت، گارانتی، سال ساخت، برند تولید کننده و غیره اشاره نمود. حال شما هم می توانید با توجه به قدرت مالی در اختیار خود، یکی از مناسب ترین و بهترین انواع هدلایت های فن دار را، در سبد خریدتان قرار دهید.

جمع بندی 

در این مقاله از سری مقاله های علی اسپرت، دریافتیم که فن هدلایت چیست و چه کاربردی دارد و تا چه اندازه می تواند در حین استفاده از هدلایت ها ضروری و تاثیرگذار باشد. هدلایت ها نیز مانند تمامی انواع تجهیزات روشنایی، با تولید نور، دچار افزایش دما می شوند و نیاز است این دمای بالا کنترل شود تا از آسیب دیدن قطعات مختلف، جلوگیری به عمل آید. فن هدلایت دقیقا همان قطعه ای است که دمای هدلایت ها را کنترل کرده و از داغ شدن بیش از حد آن ها جلوگیری می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *