مقالات

آیا منبع اگزوز اسپرت برای ماشین ضرر دارد؟

ضرر منبع اگزوز اسپرت

بسیاری از افراد به دنبال نصب اگزوز اسپرت برای خودروی خود هستند تا ظاهر بیرونی خودرو را بهبود بخشند و صدایی را که بیانگر قدرت موتور خودرو است به آن اضافه کنند. اما قطعا این سوالات در هنگام نصب منبع اگزوز اسپرت در ذهن شما خطور می‌کند:

  • آیا منبع اگزوز اسپرت برای ماشین ضرر دارد؟
  • نصب منبع اگزوز چه مزایا و معایبی برای خودرو دارند؟

با ما همراه باشید در ادامه مقاله بصورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا منبع اگزوز اسپرت برای موتور ضرر دارد؟

مسلم است که تنها با تعویض کل مجموعه اگزوز خودرو با یک اگزوز اسپرت جدید می توان قدرت موتور را به میزان قابل توجهی افزایش داد. اما مواردی وجود دارد که میتواند موجب ایجاد اختلال در عملکرد موتور خودرو شود که این موارد را برای شما فراهم کرده ایم :

  1. اعمال هر گونه تغییر در هنگام نصب منبع اگزوز اسپرت ممنوع : نصب اگزوز های اسپرت اگز توسط افراد ماهر انجام نشود میتواند موجب مشکلاتی برای موتور خودرو شود.
  2. همچنین از تغییرات فردی، منابع و اتصالاتی که برخی برای اضافه کردن یک خروجی اگزوز جدید در مقابل خروجی اصلی انجام می‌دهند، باید اجتناب شود. زیرا این اقدامات می‌تواند بر ایمنی خودرو تأثیر منفی بگذارد.
  3. از آنجایی که برای هر لوله اگزوز موتور ماشینی یک دمپر با هندسه خاص یا قطر مشخصی وجود دارد، باز کردن این لوله ها نه تنها باعث افزایش قدرت نمی‌شود و حتی برعکس می‌تواند قدرت آن را کاهش دهد.
  4. سیستم اگزوز جدید باید با موتور خودروی شما سازگار باشد. برای لوله اگزوز موتور هر ماشینی قطر مشخصی وجود دارد که نباید به آن دست زد. زیرا افزایش یا کاهش قطر آن در هر دو حالت به جای افزایش قدرت موتور ماشین، از قدرت آن می‌کاهد.

منبع اگزوز

مزایا منبع اگزوز اسپرت

بعد معرفی منبع اگزوز اسپرت نوبت به بیان مزایا و معایب این قطعه می‌شود. اگر قصد خید منبع اگزوز اسپرت را دارید، حتما در ادامه مقاله همراه ما باشد.

بهبود عملکرد موتور خودرو

برخی به اشتباه گمان می‌کنند که منبع اگزوز اسپرت باث کاهش قدرت و راندمان کاری موتور می‌شود. در حالی که اگر شما یک منبع اگزوز اسپرت باکیفیت خریداری کنید، علاوه بر افزایش قدرت موتور، عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشد.

مهم‌ترین مزیت اگزوز‌های اسپرت این است که نسبت به اگزوزهای معمولی، روان‌تر بوده و خنک‌تر هستند. در نتیجه وقتی موتور در دور بالا کار می‌کند، منبع اگزوز اسپرت دچار خفگی نشده و همچنان ریتم یکنواختی خواهدداشت.

منبع اگزوز

زیبایی

یکی دیگر از مزایایی منبع اگزوز اسپرت زیبایی آن است. به دلیل داشتن ظاهری جذاب و اسپرت، طرفداران خودروی اسپرت تمایل دارند که علاوه بر اسپرت‌کردن خودروی خود، اگزوز اسپرت نیز خریداری کنند.

تولید صدای ریس توسط منبع اگزوز اسپرت، یکی دیگر ویژگی‌های جذاب این منبع اگزوز می‌باشد. این اگزوزها از طرفی باعث لذت بردن از رانندگی نیز می‌شود. این نوع اگزوز اسپرت بسیار مورد علاقه جوانان است.

ادامه مطلب
11 نکته مهم در نگهداری از گیربکس های اتومات و معمولی

خروج سریع گازهای تولیدشده توسط موتور خودرو

اگر اگزوز اسپرتی که خریداری میکنید، از نوع باکیفیت و استاندارد باشد، می‌تواند خروج گازهای تولیدی از موتور را تسریع کند. اگزوزهای اسپرت به نحوی طراحی شده‌اند که گازهای خروجی از موتور می تواند به سرعت از منبع و لوله های رابط عبور کرده و از دهانه اگزوز اسپرت خارج شود.

منبع اگزوز اسپرت ایرانی

معایب استفاده از منبع اگزوز اسپرت

منبع اگزوز اسپرت، اگر به درستی انتخاب شده و باکیفیت باشد، تمام مزایای بالا را خواهیدداشت. به طور کل این نوع منبع اگزوز، دارای معایبی نیز می‌باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته‌باشید که بیشتر معایبی که منبع اگزوز اسپرت می‌تواند داشته‌باشد، به کیفیت آن مربوط است.

در نتیجه برای از بین بردن این اشکالات و به حداقل‌رساندن معایب، باید منبع اگزوز اسپرت مناسبی تهیه نمایید.

  • یکی از مهم‌ترین معایب منبع اگزوز اسپرت این است که باعث افزایش وزن خودرو می‌شود. در نهایت زمانی که وزن خودرو، افزایش یابد، به آن فشار وارد می‌شود.
  • حجم اگزوزهای اسپرت بسیار بیشتر از اگزوزهای معمولی است. اما منبع اگزوز اسپرت از لحاظ اندازه، بسیار بزرگ‌تر از اگزوزهای معمولی فابریک می‌باشد. در نتیجه برای نصب اگزوز اسپرت فضای کافی در قسمت زیرین خودرو وجود ندارد.
  • هزینه نگهداری بالا منبع اگزوز اسپرت، یکی دیگر از معایب این قطعه می‌باشد. زیرا این سیستم‌های اگزوز در صورت خرابی باید تعویض شوند و معمولا قابل تعمیر نیستند.
  • خرید منبع اگزوز اسپرت باکیفیت می‌تواند بازده سوخت موتور را ۲ تا ۱۰ درصد بهبود بخشد. اما از طرفی اگزوز اسپرت غیراستاندارد و بی‌کیفیت می‌تواند باعث اتلاف انرژی و سوخت شود. اما علت آن چیست؟ زیرا در منبع اگزوزهای غیراستاندارد، تنها سر آن‌ها از نوع اسپرت بوده و بقیه قطعات آن مانند اگزوز نصب شده روی خودرو، معمولی است. اما منبع اگزوزهای اسپرت استاندارد از قطعاتی تشکیل شده‌است، که بایکدیگر کاملا تناسب دارند. یعنی قطعات مختلف اگزوز اسپرت مانند از قبیل منبع، کاتالیزور، لوله های رابط و سر اگزوز به صورت متناسب نسبت به یکدیگر ساخته شده‌اند. اما منبع اگزوز اسپرت بی‌کیفیت، به تناسب قطعات هیچ توجهی نمی‌شود. عدم تناسب در قطعات مختلف منبع اگزوز، باعث افزایش مصرف سوخت و حتی ورود آلاینده های بیشتر به هواخواهدشد.
  • یکی دیگر معایب منبع اگزوز اسپرت بی‌کیفیت، کاهش شتاب خودرو است. علت این امر به دلیل عدم تناسب منبع اگزوز و سر اگزوز با قسمت‌های دیگر اگزوز می‌باشد. در نتیجه منبع اگزوز اسپرت غیراستاندارد علاوه بر افزایش مصرف سوخت، شتاب خودرو را نیز کاهش می‌دهد.
  • در اگزوزهای اسپرت، سر اگزوز و منبع آن بزرگ تر از اگزوز معمولی است. بزرگ بودن سر اگزوز می‌تواند خروج گازهای موتور را مشکل سازد. به همین دلیل به تمام کسانی که قصد خرید منبع اگزوز اسپرت را دارند، پیشنهاد می‌شود مدل‌هایی را انتخاب کنید که اندازه‌های استاندارد داشته‌باشند.

راهنمای خرید منبع اگزوز اسپرت

اگر می‌خواهید منبع اگزوز اسپرت باکیفیتی خریداری نمایید، حتما به نکات زیر توجه کنید. همانطور که گفتیم، خرید منبع اگزوز اسپرت غیراستاندارد و نامناسب، مشکلاتی مانند کاهش شتاب خودرو و اتلاف انرژی سوخت به همراه خواهدداشت. با رعایت و توجه به نکات گفته‌شده می‌توانید منبع اگزوز اسپرت مناسبی خریداری نمایید.

ادامه مطلب
بررسی تفاوت هدلایت دوطرفه و چهارطرفه

جنس اگزوز

اگزوز یکی از قطعاتی است که در خارج از کابین خودرو، وجود دارد. در نتیجه همواره در برابر آب و روی زمین، رطوبت هوا و برف و باران قرار می‌گیرد. بنابراین منبع اگزوز باید از جنسی باشد که سوراخ نشود و زنگ نزند. زیرا یکی از دلایل اصلی خرابی اگزوز خودرو، زنگ زدگی می‌باشد. در نتیجه باید منبع اگزوزی خریداری کنید که از جنس آهن ضدزنگ و ضداستیل بوده و از طرفی دربرابر ضربه نیز مقاوم باشد.

مقدار جذب آلاینده

مبدل کاتالیزور نقش مهمی در جذب آلاینده‌های زیست محیطی نقش مهمی دارد. اما آلودگی‌های صوتی که از احتراق داخل موتور تولید می‌شود، توسط اگزوز گرفته می‌شود. هر منبع اگزوزی به طور معمول به طور معمول مقداری از این آلاینده‌ها را جذب می‌کند. منبع اگزوزی از کیفیت بالا برخوردار است که صدای بیشتری را خنثی کند.

داشتن گارانتی

به طور کلی یکی از مواردی که در خرید تمام محصولات و نه تنها منبع اگزوز اسپرت باید توجه کنید، گارانتی محصول است. برندهای معتبر همیشه محصولات خود را گارانتی می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید منبع اگزوز اسپرت، حتما گارانتی را در نظر بگیرید.

خرید از فروشگاه معتبر

بعد از شناختن برندهای معتبر منبع اگزوز اسپرت، باید با یک فروشگاه معتبر نیز آشنا باشید. زیرا قطعات تقلبی و بی‌کیفیت بسیار شبیه قطعات اصلی هستند. متاسفانه افراد زیادی در بازار وجود دارند که قطعات تقلبی را با نام قطعات اصلی به مشتریان می‌فروشند. خرید منبع اگزوز اسپرت تقلبی و غیراستاندارد، باعث اتلاف سوخت و کاهش شتاب خودرو می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و  بهترین منبع اگزوز اسپرت را خریداری نمایید.

 

بازگشت به لیست

65 دیدگاه در “آیا منبع اگزوز اسپرت برای ماشین ضرر دارد؟

  1. Akbarpoor گفت:

    مطلب بسیار کامل و مفیدی بود ممنون از سایت علی اسپرت🙌

  2. ساسان گفت:

    آقا این حرف درسته که میگن نصب منبع اگروز مصرف سوخت رو زیاد میکنه؟

    1. Rafiee گفت:

      نه ساسان جان متاسفانه این باور غلطیه که توی ذهن بعضی ها جا افتاده. اتفاقا کاملا برعکس این قضیه‌ست؛ منبع اگزوز اسپرت، راندمان سوخت رو بین 2 تا 10 درصد بالا میبره و به موتور خودرو این اجازه رو میده که به اصطلاح نفس بکشه و بهتر کار کنه

      1. Rafiee گفت:

        زنده باشین

      2. مجی گفت:

        سلام اگزوز دو لول اگر ببندم روی پراید۱۱۱مصرف بزنین چند درصد میره بالا؟
        به نظر شما خوبه ببندم

        1. rashidi گفت:

          باعرض سلام واحترام خدمت شما دوست عزیز خیر چون حجم موتور پایین باز خورد خوبی از صداش دریافت نمیکنید

        2. امیر گفت:

          سلام وقت بخیر اگر از کپسول آتشنشانی بجای منبع ماشین استفاده کنم برای موتور ماشین مشکل ایجاد میکند؟؟

          1. rashidi گفت:

            🤔🤔🤔

          2. علی گفت:

            سلام
            منبع اسپرت B528 روی ساینا صدای خوبی رو تولید میکنه؟
            و آسیبی به موتور نمیزنه؟

          3. administrator گفت:

            سلام وقت بخیر این موضوع روباکارشناس مربوط در جریان بزارید راهنماییتون کنن

      3. Zabi گفت:

        من شنیدم میگن منبع اگزوز اسپرت باعث میشه سر سوپاپ ها به مرور تیز بشه و سوپاپ بزنه ، و این افزایش سوخت مصرف بنزین هم همشون میگن بیشتر میشه

        1. rashidi گفت:

          ممنون از توضیحات تون و همکاری توپاسخگویی

    2. Hesam Nasiri گفت:

      سلام داداشا واستادهای گل میخواستم ببینم منبع اکسوزه بلوچی دولول رو ۴۰۵ بستم باعث میشه زوتر واشار سرسیلندر خراب شه یا نه
      خیلی از دوستام میگن باس میشه واشار سرسلندر بسوره
      لطفا جواب درت بدین

  3. علی گفت:

    من روی پراید منبع اگزوز رنجروری انداختم
    آیا برای موتور ماشین ضرری دارد؟؟
    تغییر در مصرف سوخت یا شتاب خودرو برام اهمیتی نداره
    فقط میخواهم بدونم باعث آسیب به موتور نمیشه؟؟

    1. rashidi گفت:

      سلام و عرض ادب .خیر اشکال نداره

      1. محمد گفت:

        سلام منبع ریموتی ریموت دار اگع در حالت بسته باشه و رانندگی طولانی مدت باشه فشار روی سوپاپ نمیاد ؟؟ ضرری ندارد کلا ؟؟
        ممنونم

  4. Amir گفت:

    سلام اگ اگزوز شکاری روی پارس نصب کنیم به موتور فشار میاد یا مشکلی براش پیش میاد

    1. rashidi گفت:

      سلام وقت بخیر .خیر مشکلی پیش نمیاد

  5. بابات گفت:

    نه پسرم چرت نگو

  6. محمدامین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من راناپلاس دارم میخوام منبع اگزوز اسپرت بندازم یه مارک خریدم دوحالته هست و وقتی سایلنسر رو در میارم بدنه داخلش مثل تور فلزی هست خواستم بگم که نصب کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. rashidi گفت:

      سلام و عرض ادب و احترام .خیر مشکلی پیش نمیاد

    2. فردین گفت:

      اون طوری مانندی که می گین برای تولید صدائه، نگران نباشید هیچ مشکلی نیست

  7. علی گفت:

    سلام من میخواستم روی پراید منبع ۷۱۰بندازم ولی شنیدم که منبع اسپرت باعث روغن سوزی و مصرف سوخت بیشتر میشه میخواستم بدونم چجوریه واقعا؟!

    1. rashidi گفت:

      باسلام و عرض ادب .خیر باعث روغن سوزی نمیشه .

  8. علی گفت:

    سلام من میخواستم روی پراید منبع ۷۱۰بندازم ولی شنیدم که منبع اسپرت باعث روغن سوزی و مصرف سوخت بیشتر میشه میخواستم بدونم چجوریه واقعا؟!

  9. امير مهرزاده گفت:

    سلام
    من یه منبع اگزوز kt100انداختم رو خودرو پارس می خواستم ببینم مشکلی نداره

  10. فرزاد گفت:

    سلام برای نصب و بازخورد بهتر منبع اگزوز باید کاتالیزور حذف بشه؟

    1. rashidi گفت:

      حذف کاتالیزور دو ضرر مهم دارد .اول بالابردن مصرف سوخت خودرو .دوم شتاب خودرو به مرور زمان کم میشه

  11. آرین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من منبع ۷۱۰ نصب کردم برای ۲۰۷
    اگزوزساز منبع وسط رو برداشت و لوله مستقیم گذاشت
    کاتالیست رو هم برداشت
    برای خودرو مشکلی پیش میاد در طولانی مدت ؟؟

    1. rashidi گفت:

      برداشتن مبدل کاتالیستی و عدم ارتباط با سنسور میزان هوای ورودی به داخل محفظه احتراق از حالت تنظیم خارج می شود و متناسب با دور موتور صورت نمی گیرد و احتراق ناقص پیامد آن است که علاوه بر آلایندگی بیشتر، سبب فرسوده شده قطعات موتور می شود که همین امر کاهش توان موتور و در نهایت افت شتاب آن را به دنبال خواهد داشت.

      1. آرین گفت:

        اگر منبع با کاتالیست نصب بشه اون صدایی ک از منبع انتظار میره رو میشه گرفت؟
        ممنونم از پاسخگویی تون

  12. آرین گفت:

    سلام وقت بخیر
    منبع 710 نصب کردم روی 207
    اگزوز ساز منبع وسط و کاتالیست رو برداشت
    و جاش لوله مستقیم گذاشت و به منبع اسپرت متصل کرد
    آیا برداشتن کاتالیست در طولانی مدت برای خودرو مضر هست؟؟؟

    1. rashidi گفت:

      سلام و عرض ادب .بله باحرف کاتالیزور هم مصرف سوخت اون بالامیره .هم شتاب خودروبه مرور زمان کم میشه

  13. Ali گفت:

    سلام خسته نباشی میخواستم بدونم منبع اگزوز برای پارس معمولی ۱ لول باشه یا دو لول با توجه به حجم موتور صدای بهتری تولید می کنه ؟

    1. rashidi گفت:

      برخی از دارندگان خودروهای مسابقه‌ای برای افزایش میزان خروج گازهای خروجی و بالابردن شتاب و همچنین برای داشتن صدای زیبا از اگزوز اسپورت استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است مصرف سوخت را اندکی بالا می‌برند، همچنین به علت بر هم زدن راندمان موتور فشار بیشتری به موتور وارد می‌کنند. حتما قبل از استفاده خودرو خود را ریمپ کرده تا با شرایط جدید سازگار شود.

  14. Fateh گفت:

    سلام عزیز
    سایلنسر منبع اسپرت تاثیری روی شتاب داره یانه؟ یعنی در کل سایلنسر همیشه وصل باشه از شتاب و نفس ماشین کم میشه یانه
    لطفا جواب بدین خدا خبرتون بده خیلی ذهنمو درگیر کرده

    1. rashidi گفت:

      سلام خیر .فقط آلودگی صوتی روحم میکنه

    2. rashidi گفت:

      سلام خیر .فقط آلودگی صوتی روکم میکنه

      1. محمد گفت:

        سلام ببخشید میشه منبع بلوچی رو روی ماشین روا نصب کرد یعنی نصب کنی مشکلی برای موتور ماشین پیش نمیاد

        1. rashidi گفت:

          سلام وقت بخیر .خیر مشکلی پیش نمیاد اما میتونید بایه اگزوز ساز در مورد منبع مناسب واسه خودروتون مشورت کنید

  15. فردین گفت:

    با سلام خدمت شما
    من یه اگزوز HKS خریدم و روی ماشین 405 نصب کردم
    صداش که خیلی خفن هسته
    اما مشکل من اینه که:
    چند وقت بیش ماشین رو تعمیر کردم و تعمیر کار بهم گفت که مشکل از اگزوزت هسته،اون موقع اگزوزم LENZO بود
    الان که جفتشون رو با هم مقایسه میکنم زمین تا آسمون با هم فرق میکنند؛جوشی که خورده،جنس بدنه،صداش رو که دیگه نگم،و…
    خواستم بدونم که ممکن هسته که دوباره ماشینم به تعمیر بیفته؟
    ببخشید که مطلبم طولانی شد🙏
    ممنونم از سایت خوبتون🙌

    1. rashidi گفت:

      سلام واحترام اگزوز ربطی به موتور نداره .شاید اگزوز مناسب نصب نکردید

  16. Amir گفت:

    ؟سلام ببخشید میشه منبع اگروز خوبی رو و برند خوبی رو معرفی کنین.

    1. administrator گفت:

      سلام باعرض ادب و احترام
      اولا باید نوع خودرو مشخص بشه و بعد باید بدونید چه باز خوردی از منبع نیاز دارید دریافت کنید
      حتما با اگزوز ساز مطرح کنید

    2. محسن گفت:

      سلام.منبعی ک سایلنسر دار نیس میشه سایلنسر دار.کرد؟

      1. administrator گفت:

        به سراگزوز نمیشه سایلنسر وصل کرد فقط به منبع میشه

        1. صادق گفت:

          سلام ارادت برای پژو۴۰۵معمولی انداختن منبع بنزی ۲۳۰ایرادی داره یا خیرممنون میشم راهنمایی کنید

  17. Amin گفت:

    سلام روی موتورxu7 فابریک که ۳۰هزار تا کاره و همچیش فابریک کارخونه هست منبع بنزی۲۳۰نصب کردم.هیچ صدایی نمیده و صدای اگزوز و موتور حتی از قبل که منبع فابریک روش بسته بودم کمتر شده
    پرتاب باد خروجی اگزوز حدود ۳۰سانت بیشتر شده نسبت به اگزوز فابریک
    نفس ماشینم خودم حس میکنم که بیشتر شده چون قبلا با منبع اگزوز فابریک دور موتور رو ۴میووردم موتور ناله میکرد ولی الان دیگه اونطوری نیست و یکمی صداش بهتر شده شاید در حد ۱۰ تا ۱۵درصد صدای موتور کمتر شده
    خواستم ببینم تو استفاده طولانی مدت فشار به موتور میاد ایا ضرر داره؟
    کاتالیزور رو خراب نمیکنه؟
    مصرف سوخت رو چقدر بالا میبره چون تازه بستم اطلاع از مصرفش ندارم
    و از همه مهم تر سنسور اکسیژن رو خراب نمیکنه؟
    چون سنسور اکسیژن میاد اکسیژن خروجی رو میسنجه و طبق اون دستور پاشش سوخت میده اگه این خروجی بیشتر از حد باشه یا کمتر از حد باشه ایا سنسور رو خراب نمیکنه؟
    لطفا اطلاعات دقیق و تخصصی بدید بدون تعصب👌

    1. administrator گفت:

      سلام باعرض سلام و احترام
      قربان ما فروشنده کالا هستیم یه سری سوالات تخصصی باید از کارشناس نصب کننده محصول یاتولید کننده آن باید پرسیده بشه

  18. محسن گفت:

    سلام.منبعی ک سایلنسر دار نیس میشه سایلنسر دار.کرد؟

    1. administrator گفت:

      سلام بله میشه نصب کرد

  19. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه سر اگزوز استیل میخوام بخرم این مصرف سوخت رو افزایش نمیده بعد میشه کاتاف زد

    1. administrator گفت:

      خیر باسراگزوز نمیشه کاتاف زد

  20. Abolfazl گفت:

    سلام اولا خیلی ممنونم بابت اطلاعاتی که تو سایتتون در اختیار گذاشتین من یه هدرز فولادی رو ماشینم (۴۰۵ xu7) نصب کردم ولی منبع و کاتالیزور هنوز استوک هست و کهنه میخواستم یه راهنمایی بکنین که چه تغییراتی میتونم رو سیستم اگزوزم بدم که هم راندمان افزایشی باشه و هم صداش اذیت نکنه

  21. محمد گفت:

    سلام
    ماشینم پراید مدل ۸۸هست
    شنیدم که منبع اسپرت مصرف موتورو بالا میبرع و باعث کاهش عمر موتور میشه و موتور ب مرور زمان ب مشکل میخوره .آیا درستع!؟؟

  22. عباس گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما

    اگزوز اسپرت به خودروی پراید آسیب در دراز مدت نمیزنه(منظورم به موتور که باعث واشر زدن یا هر مشکلی دیگ مثل روغن سوزی یا آب کم کردن)؟

    بعد اگه آسیب نمیزنه یک برند خیلی خوب که اگزوزش اسپرت سایلنسر دار باشه بهم معرفی کنید ممنون میشم

    ماشین پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ (موتورش یورو ۴ نیس ماشین)

    منتظر پاسختون هستم

    با تشکر از شما

    1. administrator گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر آسیبی نمیزنه

      1. عباس گفت:

        سلام دوباره به ادمین محترم
        یک مارک خوب که دست ساز نباشه معرفی میکنید؟
        سایلنسردار باشه.
        با تشکر از شما

        1. administrator گفت:

          ۷۱۳
          ۷۰۹کوچک
          برندHKS

  23. امیر گفت:

    سلام
    منبع اسپرت B520 روی ساینا صدای خوبی رو تولید میکنه؟
    و مشکلی برای موتور به وجود نمیاره؟

  24. محمد گفت:

    سلام
    منبع اسپرت B528 روی ساینا صدای خوبی رو تولید میکنه؟
    و آسیبی به موتور نمیزنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *