مقالات

طریقه استفاده از واکس داشبورد

 

روش استفاده از واکس داشبورد

راه استفاده از واکس داشبورد، بسیار ساده است. تنها کافی است تا ابتدا داشبورد اتومبیل را تمیز کرده و از هر آلودگی، پاک کنید. در مرحله بعد، نیاز است تا آن را با کمک یک دستمال تمیز، خشک کرده و بسته به جنس داشبورد، واکسی مناسب بخرید. داشبورد برخی خودروها از ترکیب چندین ماده مختلف ساخته می‌شود. در این شرایط، بهتر است تا به یک واکس بسنده نکرده و چندین نوع از آن را خریداری کنید.

در اکثر مواقع، واکس‌ها به شکل مایع بوده و به سادگی می‌توان آن‌ها را روی قسمت‌های مورد نظر، اسپری کرده و با کمک اسفنج، پخش کرد. از سوی دیگر، در صورتی که واکس انتخابی شما از نوع جامد است، تنها کافی است تا آن را روی دستمال مالیده و با کشیدن دستمال در یک مسیر مستقیم، تمام داشبورد را واکس بزنید. گاهی داشبورد از قبل دچار خط و خش شده است؛ در این شرایط، بهتر است تا از یک واکس قوی ترکیب شده با پولیش مایع کمک بگیرید.

انواع واکس داشبورد

اگر به حفظ زیبایی و طول عمر داشبورد خودرو خود اهمیت می‌دهید، ضروری است تا از واکس داشبوردی مناسب استفاده کنید. این محصول با فرمولاسیون‌های گوناگونی تولید شده و نوع از آن‌، خواص و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

واکس داشبورد اسپری

واکس داشبورد اسپری، به صورت مایع طراحی شده و به راحتی می‌توان آن را روی سطح مورد نظر اسپری کرد. از جمله مزایای این محصول می‌توانیم به مواردی نظیر روش استفاده آسان، سرعت بالا در تمیز کردن و براق کردن داشبورد، اشاره کنیم. متاسفانه واکس داشبورد اسپری از ماندگاری کم‌تری نسبت به دیگر انواع واکس برخوردار بوده و ممکن است لکه یا خطوط سفید روی داشبورد ایجاد کند.

واکس داشبورد کرمی

واکس داشبورد کرمی، بافتی غلیظ‌‌تر داشته و نیاز است تا پس از استفاده روی ناحیه مورد نظر، دستمال کشیده شود. این محصول ماندگاری بیشتری نسبت به واکس داشبورد اسپری داشته و براقیتی عمیق و طبیعی ایجاد می‌کند. تنها معایب واکس داشبورد کرمی در روش استفاده سخت‌ و احتمال باقی ماندن چربی روی داشبورد، خلاصه می‌شود.

واکس داشبورد ژله‌ای

برای استفاده از واکس داشبورد ژله‌ای هم باید آن را با دستمال روی ناحیه مورد نظر مالید. براقیت و درخشش این محصول فوق‌العاده بوده و می‌تواند در برابر اشعه یو وی از داشبورد شما محافظت کند. ممکن است که قیمت واکس داشبورد ژله‌ای، اندکی بیشتر از دیگر انواع واکس بوده و استفاده از آن، قدری برای شما سخت باشد.

واکس داشبورد مات

واکس داشبورد مات، محصولی است که برای داشبوردهای مات طراحی شده و بدون ایجاد براقیت، ظاهری مات و طبیعی ایجاد می‌کند. متاسفانه تنوع این محصول نسبت به دیگر انواع واکس داشبورد، کم‌تر است.

واکس داشبورد چند منظوره

اگر درون خودرو شما، از پلاستیک و چرم استفاده شده، باید از واکس داشبورد چند منظوره برای آن استفاده کنید. این واکس در کنار قیمت مقرون به صرفه‌اش، کاربردهای بسیاری دارد. تنها مشکل آن، عملکرد ضعیف‌ترش نسبت به دیگر انواع واکس است.

ادامه مطلب
بهترین راهنمای خرید هدلایت

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *